söndag 5 april 2009

snart är det dax!

Veckan som varit har jag besökt Torsby för att träffa dietist och sjukgymnast.
Dietisten gav råd om den flytandeperiod som jag ska ha före operationen.
Levern drar sig tillbaka av denna svältkur! och det blir lättare att genomföra
operationen. Fick även råd om den flytandeperiod efter operationen som är
ungefär 2 veckor, sedan 4 veckor med pure´kost. Sjukgymnasten pratade om
hur man går ur sängen, tränar lungorna , kommer i gång. Man kan få friskvård
på recept efter operationen, ska försöka att få vattengympa.
Jag träffade mina kompisar som jag fick på den förberedande kursen som var i Karlstad,
en del av dem hade fått operationsdatum, hoppas att det snart dimper ner ett brev
med min kallelse till operation.
Nu ska jag gå och äta köttgryta med pressad potatis och färskinlaggd gurka.
Senska jag sticka och må gôtt hela kvällen.

/Åsa




2 kommentarer:

  1. Ja, hoppas du får din tid snart. Måste vara lättare att veta ett datum än att bara gå och vänta. Va bra att ni får så mkt information innan och att ni får träffa andra som ska genomgå samma operation. Lycka till! //Lina

    SvaraRadera
  2. Ja nu håller vi tummarna för att brevet dimper ner snart...har du kollat på Lindas blogg som jag skrev om...ha det gott, kramen från kicki

    SvaraRadera